~inovasi terbaru lampin pakai buang::DryPantz~

undefined

Utusan Malaysia – 16/02/2006
Oleh NOOR FAZRINA NOOR KAMAL

“SEBAGAI ibu, saya akan berasa gembira jika anak-anak selesa,” kata Denise Deroy, ibu kepada Adam Abelman Toh, dua tahun dan Isaac Newman Toh, tujuh bulan.

Denise, 33, yang merupakan suri rumah sepenuh masa berkata, kualiti lampin pakai buang menjadi keutamaan beliau dan suaminya, Abelard Toh, 35, untuk dipakaikan kepada kedua-dua anak kesayangan mereka.

Dengan terciptanya format baru pemakaian lampin pakai buang yang berbentuk seluar, ia ternyata amat menjimatkan masa dan yang paling penting anak-anak kelihatan selesa.

Denise yang ditemui pada majlis ramah mesra antara ibu bapa dan media di sebuah kediaman di Tropicana Golf dan Country Resort dekat Kuala Lumpur baru-baru ini berkata, penggunaan lampin DryPantz ternyata lebih menjimatkan dan tahan lama kerana kelebihan kuasa menyerapnya.

drypantzdrypantz1

“Jika digunakan pada waktu malam, anak-anak akan dapat tidur dengan lena sehingga waktu pagi,’’ ujar suaminya sambil memangku anak sulung mereka, Adam.

Pelancaran semula jenama lampin tersebut berlangsung dalam suasana santai dan dimeriahkan dengan hilai tawa anak-anak kecil yang menyerikan lagi majlis tersebut.

Menurut pengurus pemasaran SCA Hygiene Marketing (M) Sdn. Bhd., Ong Nguk Lui, masalah kesulitan menukar lampin terutama pada waktu malam merupakan sebab utama penghasilan lampin pakai buang berbentuk seluar itu.

“Tugas sebagai ibu bapa moden mempunyai pelbagai cabaran dan tekanan, lebih-lebih lagi bagi mereka yang bekerja. Lampin ini dihasilkan setelah tinjauan dibuat terhadap ibu bapa yang menginginkan ciri-ciri lampin yang membolehkan lebih masa berkualiti bersama anak-anak mereka,’’ katanya pada majlis memperkenalkan lampin pakai buang DryPantz itu.

Ong berkata, lampin itu direka khas dengan konsep ‘senang dipakai dan senang ditanggal’ kerana untuk dipakai ia hanya perlu disarung dan apabila hendak menggantikannya ia hanya perlu dikoyak di bahagian kelim.

“Sungguh mudah dan menyenangkan,’’ ujarnya lagi.

Ditambah dengan corak yang cantik dan selesa, ia terdapat dalam tiga pek mini, sederhana dan jumbo dalam saiz, S, M, L dan XL. Ia boleh dibeli dalam lingkungan harga antara RM9.60 hingga RM38.90.

Tinggalkan komen